مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی رده بالا و قدرتمند هستید، آیفون ایکس اس مکس اپل (Apple iPhone XS Max) و همچنین گوشی وان پلاس پرو (OnePlus Pro) می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. اما کدامیک از آن ها انتخاب بهتری است؟ در این مقاله به مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل می‌پردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به دیگری عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

آیفون های اپل همیشه از قدرتمندترین و با کیفیت ترین گوشی های بازار بوده‌اند. آیفون XS Max جدیدترین یا بهتر بگوییم پرچمدار فعلی (در زمان تدوین این مقاله) آیفون های اپل است. این گوشی از قدرت عملکرد فوق‌العاده، سخت افزاری کم‌نظیر و طراحی خاص بهره می‌برد اما از سمت دیگر قیمت بسیار بالایی دارد. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، مطمئنا خرید iPhone XS Max می‌تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش رویتان باشد. اما طی چند سال اخیر برخی شرکت های عرضه کننده گوشی های اندرویدی ثابت کرده‌اند که می‌توان با صرف قیمتی کمتر گوشی هایی را خریداری کرد که پتانسیل رقابت با جدیدترین آیفون های اپل را داشته باشند!

یکی از شرکت ها وان پلاس (OnePlus) نام دارد. این کمپانی در ماه می (May) سال 2019 از قدرتمندترین نسخه پرچمدارش با نام اختصاصی وان پلاس 7 پرو رونمایی کرد. اما آیا این اسمارتفون (smartphone) قابلیت رقابت با آیفون ایکس اس مکس را دارد؟ مطمئن باشید این پتانسیل در OnePlus 7 Pro وجود خواهد داشت! ما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به هم داشته باشیم؟ به نظر شما خرید گوشی وان پلاس 7 Pro انتخاب بهتری است یا خرید آیفون XS Max اپل؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: سبک طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه آیفون XS Max در ماه سپتامبر (September) سال 2018 رونمایی شد و OnePlus 7 Pro محصول ماه مای سال 2019 است، انتظار داریم گوشی دوم سبک طراحی و ظاهر مدرن تری را ارائه کند. اما وقتی دو گوشی مورد نظر را در دست می‌گیرید، خیلی هم احساس منحصر به فرد بودن گوشی وان پلاس 7 پرو به شما منتقل نمی‌شود. شاید اگر این گوشی را در کنار یک گوشی اندرویدی میان رده قرار دهید، سبک طراحی و ظاهر شیک آن خیلی خاص به نظر برسد اما مطمئن باشید در مقابل iPhone XS Max اپل آنقدرها هم جذاب به نظر نمی‌آید. وان پلاس 7 پرو طول و ضخامت بدنه بیشتری نسبت به آیفون ایکس اس مکس دارد اما عرض بدنه آن کمتر از این گوشی است. وزن هر دو اسمارتفون تقریبا یکسان بوده فریم اصلی آن ها از فلز تشکیل می‌شود. ضمنا قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی با شیشه پوشانده شده و مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارند. البته با این وجود توصیه می‌کنیم حتما هر دو گوشی را با گارد موبایل مناسب مورد استفاده قرار دهید.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

از نمای رو به رو هر دو گوشی جذاب به نظر می‌رسند اما به دلیل یکپارچگی و حاشیه های بسیار باریکی که در صفحه نمایش وان پلاس 7 Pro بکار رفته، به عقیده ما این گوشی جذابیت بیشتری نسبت به آیفون XS Max دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت های طراحی دو گوشی مربوط به محل نصب دوربین سلفی آن ها می‌شود. دوربین سلفی iPhone XS Max در لبه فوقانی صفحه نمایش آن نصب شده اما دوربین سلفی OnePlus 7 Pro به صورت پاپ آپ و در لبه فوقانی قاب آن نصب است و با اجرای اپلیکیشن دوربین از بدنه گوشی خارج می‌شود. این مکانیزم اگرچه منحصر به فرد به نظر می‌آید اما نباید این واقعیت را فراموش کرد که منجر به سخت تر شدن تعمیرپذیری وان پلاس 7 پرو می‌شود.

مسئله بعدی که باید در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل به آن اشاره کنیم مربوط به ضد آب بودن دو دستگاه می‌شود. هر دو گوشی مورد نظر ضد آب هستند اما شرکت وان پلاس دقیقا اشاره نکرده که OnePlus 7 Pro از چه سطح استاندارد ضد آبی بهره می‌برد. در سمت مقابل می‌دانیم که آیفون XS Max از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند. در بررسی های عملی صورت گرفته مشخص شد که هر دو گوشی می‌توانند حداقل 30 دقیقه در آب غوطه‌ور باقی بمانند و مشکلی برایشان ایجاد نشود. وقتی از نمای پشت به دو گوشی مورد نظر نگاه کنید هم متوجه تفاوت هایی که در زبان طراحی آن ها بکار رفته خواهید شد. دو لبه طولی قاب پشت گوشی One Plus 7 Pro خمیدگی دارند اما قاب پشت آیفون ایکس اس مکس اپل فلت است. محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی هم متفاوت خواهد بود. در مجموع به عقیده ما قاب پشت آیفون XS Max اپل جذابیت بیشتری نسبت به قاب پشت وان پلاس 7 پرو دارد و زیباتر از آن به نظر می‌آید.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

یکی از مهمترین تفاوت های طراحی دو گوشی مذکور که باید به آن اشاره کنیم مربوط به سیستم امنیتی بایومتریک آن ها می‌شود. حتما می‌دانید که اپل اسکنر انگشت را از آیفون ایکس اس مکس حذف کرده و به جای آن فقط قابلیت فیس آیدی (Face ID) را ارائه می‌کند. به موجب این قابلیت قفل گشایی از نمایشگر آیفون با تشخیص چهره کاربر انجام می‌شود. دقت و سرعت عمل تکنولوژی فیس آیدی فوق‌العاده بالاست و می‌توان کاملا به آن اعتماد کرد. در سمت مقابل وان پلاس 7 پرو از اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. بنابراین برای آنلاک نمایشگر این گوشی کافیست انگشت خود را روی صفحه نمایش آن قرار دهید. در بررسی این گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت زیر نمایشگر آن هم بسیار مطلوب است.

گوشی OnePlus 7 Pro از سوکت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد، در حالی که آیفون XS Max به سوکت لایتنینگ (Lightening Port) مجهز خواهد بود. هیچ کدام از این دو اسمارتفون جک 3.5 میلیمتری هندزفری ندارند و هر دوی آن ها به اسپیکر های استریو مجهز هستند. پس به طور کلی باید گفت که از نظر سبک طراحی و ظاهر هر دو گوشی مد نظر زیبا، شیک و با کیفیت هستند اما تفاوت های محسوسی در زبان طراحی آن ها دیده می‌شود. به عقیده ما ترجیح داد سبک طراحی یکی از این دو اسمارتفون نسبت به گوشی دیگر کاملا به سلیقه شخصی کاربر بر می‌گردد، اما به عقیده ما آیفون XS Max ظاهری جذاب تر و طراحی با کیفیت تری را ارائه می‌کند.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: صفحه نمایش

قبل از اینکه به مقایسه صفحه نمایش دو گوشی وان پلاس 7 پرو و آیفون ایکس اس مکس بپردازیم، به شما قول می‌دهیم که نمایشگر هر دو گوشی مذکور کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و بدون تردید انتظارات شما را بر آورده می‌کنند. نمایشگر آیفون ایکس اس مکس اپل 6.5 اینچی و از نوع OLED است و رزولوشن 2688 در 1242 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکمی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود. اما در سمت مقابل نمایشگر وان پلاس 7 پرو از نوع Fluid AMOLED و 6.67 اینچی در نظر گرفته شده و رزولوشن 3120 در 1440 پیکسلی دارد که به موجب آن تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین از نظر اندازه، رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش، برنده مقایسه گوشی OnePlus 7 Pro خواهد بود. حاشیه های صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو هم باریک تر از حاشیه های نمایشگر iPhone XS Max هستند و بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه آن به چیزی در حدود 88.1 درصد می‌رسد که این مقدار در آیفون XS Max معادل 84.4 درصد است. روی صفحه نمایش هر دو گوشی هم با شیشه ضد خط پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم که روی نمایشگر هر دوی آن ها را با یک لایه گلس ال سی دی محافظ بپوشانید.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

صفحه نمایش هر دو گوشی از قابلیت ها و تکنولوژی های خاصی پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال نمایشگر آیفون XS Max از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی به عمل می‌آورد و تکنولوژی هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision،HDR10)، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-Tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و در سمت مقابل نمایشگر Fluid AMOLED گوشی وان پلاس 7 پرو از تکنولوژی DCI-P3 و HDR10+ پشتیبانی به عمل آورده و رفرش ریت 90 هرتزی دارد! جالب است بدانید که رفرش ریت نمایشگر های سوپر آمولد (Super AMOLED) و برتر سامسونگ حدود 60 هرتز است و ارائه رفرش ریت خاص 90 هرتزی سبب شده که پنل نمایشگر وان پلاس 7 پرو با نام Fluid AMOLED معرفی شود. اما کیفیت محتوا روی نمایشگر دو گوشی چگونه است؟

در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل مشخص شد که محتوای روی نمایشگر هر دو گوشی وضوح، شارپنس، جزئیات و کنتراست عالی دارد. مطمئن باشید از تماشای محتوا بر روی صفحه نمایش هر دو گوشی مذکور لذت خواهید بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو هستید، مطمئنا هر دو گوشی وان پلاس 7 پرو و iPhone XS Max می‌توانند نیازهایتان را برطرف کنند. یکی از ویژگی های خاصی که در نمایشگر OnePlus 7 Pro وجود دارد و در بخش قبل هم به آن اشاره داشتیم مربوط به قابلیت اسکن انگشت می‌شود. شما با قرار دادن انگشت خود روی نمایشگر این گوشی می‌توانید از لاک اسکرین آن عبور کنید. در بررسی دو گوشی مشخص شد که توانایی تولید روشنایی آن ها هم فوق‌العاده است و با قرار دادن روشنایی هر یک از دو گوشی مذکور بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط ها باز و تحت تابش نور محتوای روی آن ها را ببیند. با توجه به کیفیت عالی صفحه نمایش دو گوشی بهتر است برای این بخش برنده‌ای انتخاب نشود اما اگر قرار باشد با توجه به آمار و ارقام برنده‌ای برای این بخش انتخاب کنیم، باید گوشی OnePlus 7 Pro را انتخاب نماییم.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: سیستم عامل و رابط کاربری

یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی OnePlus 7 Pro و آیفون XS Max مربوط به سیستم عامل آن هاست. وان پلاس 7 پرو یک گوشی اندرویدی است و به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری OxygenOS 9.5.8 هم بر روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بدون تردید این گوشی حداقل تا 3 سال آینده تمام آپدیت های اندروید را دریافت می‌کند. اما در سمت مقابل آیفون XS Max اپل از سیستم عامل انحصاری اپل یعنی iOS و نسخه 12 آن بهره می‌برد. انحصاری بودن سیستم عامل iOS و طراحی اختصاصی آن برای آیفون های اپل سبب می‌شود تا بستر نرم افزاری روان تری در آن راه‌اندازی گردد. سیستم عامل نصب شده روی آیفون ایکس اس مکس اپل به مراتب بهینه‌تر از سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی گوشی OnePlus 7 Pro خواهد بود و این موضوع یکی از نقاط قوت iPhone XS Max محسوب می‌شود.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

با این حال ترجیح دادن یکی از دو سیستم عامل اندروید و iOS نسبت به دیگری بیشتر یک امر سلیقه‌ای است و سال هاست که طرفداران این دو سیستم عامل با هم در جدال و مناظره هستند. به عقیده ما اگر به شخصی سازی بیشتر علاقه دارید و می‌خواهید بستر نرم افزاری گوشی خود را زیر و رو کنید، وان پلاس 7 پرو و سیستم عامل اندروید گزینه خرید بهتری برایتان هستند اما اگر به دنبال امنیت بیشتر و سرعت عمل بالا هستید، آیفون XS Max اپل و سیستم عامل iOS آن گزینه خرید بهتری برایتان خواهند بود. تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر برتری نرم افزاری یکی از دو گوشی مورد نظر نسبت به دیگری را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل به آن اشاره کنیم مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی دو گوشی می‌شود. به نظر شما آیفون ایکس اس مکس قدرت عملکرد و بازده بهتری دارد یا گوشی وان پلاس 7 پرو؟ ابتدا بیایید مروری بر وضعیت پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب آیفون XS Max بکار رفته یک تراشه 7 نانومتری است که با لقب A12 Bionic شناخته می‌شود. این تراشه یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Tempest بوده و فرکانس 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Vortex هستند و فرکانس 2.5 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند Apple GPU هم در این تراشه برای آنالیز داده های گرافیکی بکار رفته است. آیفون ایکس اس مکس رم 4 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود که هیچ کدام از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

در سمت مقابل تراشه اسنپدراگون 855 در قلب گوشی OnePlus 7 Pro بکار رفته که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از کلاستر اول فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند، دو هسته کلاستر دوم فرکانس 2.42 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته کلاستر سوم هم فرکانس 2.84 گیگاهرتزی را به همراه خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Adreno 640 هم در اسنپدراگون 855 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی وان پلاس 7 پرو از نظر رم در سه نسخه 6، 8 و 12 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود که هیچ کدام از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) و حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. لازم به اشاره است که ما در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل به نسخه پایه هر دو گوشی دسترسی داشتیم و به مقایسه آن ها پرداختیم.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظر پرچمدار شرکت سازنده خود هستند، بنابراین عجیب نیست که انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدئو، پرسه زدن در اینستاگرام، ارسال پیام در تلگرام و غیره بدون کوچک ترین مشکل و با بیشترین سرعت در آن ها امکانپذیر باشد. ما برای درک قدرت عملکرد این دو گوشی سه بازی سنگین پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortine) را روی آن ها نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) آن ها جهش های سریعی داشتیم و اپلیکیشن های مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ را اجرا کردیم. طبیعتا گوشی که بازده بهتری داشته باشد در حین انجام این مراحل با لگ و تاخیر رو به رو نمی‌شود. نتیجه مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل نشان داد که هر دو گوشی قدرت عملکرد و بازده فوق‌العاده‌ای دارند. اجرای سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در آن ها قابل انجام بود و بعد از آن هم جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در هر دو گوشی با سرعت مطلوبی انجام شد. قدرت عملکرد آیفون ایکس اس مکس اپل و وان پلاس 7 پرو به قدری مشابه و یکسان است که واقعا نمی‌توان مدعی شد در عمل یکی از آن ها بهتر از گوشی دیگر ظاهر می‌شود. بنابراین مطمئن باشید که از نظر قدرت عملکرد هر دو گوشی مذکور فوق‌العاده هستند و به شما قول می‌دهیم حداقل تا 3 سال آینده تمام نیازهایتان را برطرف کنند و قادر به اجرای سنگین ترین بازی های HD باشند که برای گوشی های موبایل منتشر می‌شوند.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: دوربین

دوربین اصلی گوشی وان پلاس 7 Pro از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 (واید)، 8 (تله‌فتو) و 16 (اولترا واید) مگاپیکسلی هستند و از دیافراگم F/1.6، F2.4 و F2.2 بهره می‌برند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR، زوم اپتیکال 3x و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه و Gyro-EIS هم توسط دوربین اصلی این گوشی قابل پشتیبانی هستند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی OnePlus 7 Pro در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین اصلی iPhone XS Max از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.4 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، زوم اپتیکال 2x، قابلیت HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی ایفون XS Max پشتیبانی می‌شوند.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی فوق‌العاده با کیفیت هستند و می‌توانید با دوربین اصلی آن ها عکس‌های بی‌نظیری ضبط کنید. به عقیده ما در 60 درصد مواقع عکس های ضبط شده با دوربین OnePlus 7 Pro کیفیت بهتری نسبت به عکس های ضبط شده با دوربین iPhone XS Max دارند و به همین سبب می‌توان برتری دوربین اصلی را به گوشی وان پلاس 7 پرو نسبت داد. البته باز هم تاکید می‌کنیم که دوربین اصلی هر دو گوشی نام برده شده فوق‌العاده هستند و بدون تردید هر دو گوشی مذکور در این زمینه از بهترین های بازار خواهند بود. ضبط ویدئو هم با دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت بسیار عالی دارد و مطمئنا رضایت شما را جلب می‌کند.

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی iPhone XS Max از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو هم 16 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.0 دارد و از HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی دوربین سلفی دو گوشی مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین هر دوی آن ها مثل دوربین اصلی خودشان فوق‌العاده است و با دوربین سلفی این دو گوشی هم می‌توانید عکس های سلفی بی‌نظیری ضبط کنید. عکسبرداری پرتره در حالت سلفی هم توسط دوربین هر دو گوشی پشتیبانی می‌شود و می‌تواند بستری مناسب برای ضبط عکس های سلفی بهتر را برایتان فراهم کند. پس اگر به کیفیت دوربین سلفی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید هر دو گوشی وان پلاس 7 پرو و iPhone XS Max می‌توانند انتظارات شما را بر آورده کنند و از این نظر کیفیت نسبتا یکسانی دارند.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز آیفون XS Max در نظر گرفته شده یک باتری 3174 میلی آمپر ساعتی و لیتیوم یونی است، اما باتری گوشی وان پلاس 7 پرو از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. در مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل مشخص شد که باتری وان پلاس 7 Pro کمی نسبت به باتری آیفون ایکس اس مکس بازده بهتری دارد و برای مدت زمان بیشتری قادر به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه خواهد بود. البته نتیجه‌ای که از کیفیت شارژدهی باتری دو گوشی دریافت می‌کنید به نوع استفاده شما از دستگاه هم بستگی دارد. تقریبا در اغلب شرایط آیفون XS Max بهینه‌تر از وان پلاس 7 پرو عمل می‌کند و مصرف شارژ آن هم کمتر از این گوشی خواهد بود، ولی ظرفیت بیشتر باتری گوشی OnePlus 7 Pro کمک می‌کند تا باتری این گوشی برای مدت زمان بیشتری قادر به تامین انرژی مورد نیاز آن باشد.

اما سرعت شارژ مجدد باتری دو گوشی چطور است؟ هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورند. شارژر فابریک گوشی وان پلاس 7 Pro یک شارژر 30 واتی است که امکان شارژ باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی را ظرف 100 دقیقه فراهم می‌کند. در سمت مقابل شارژر فابریک آیفون XS Max یک شارژر 15 واتی است و تقریبا در 110 دقیقه فول شارژ باتری دستگاه را انجام می‌دهد. ضمنا آیفون XS Max از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما گوشی وان پلاس 7 پرو از این ویژگی بهره‌مند نیست. پس به طور کلی باید گفت که از نظر قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد، برتری از آن گوشی OnePlus 7 Pro خواهد بود.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل: قیمت و ارزش خرید

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون XS Max و گوشی OnePlus 7 Pro مربوط به قیمت آن هاست! هم اکنون نسخه پایه آیفون ایکس اس مکس با قیمتی در حدود 17.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در سمت مقابل قیمت نسخه پایه گوشی وان پلاس 7 پرو هم اکنون در حدود 10.5 میلیون تومان است. بنابراین دو گوشی مورد نظر تقریبا 7 میلیون تومان نسبت به هم اختلاف قیمت دارند و آیفون ایکس اس مکس اپل 7 میلیون تومان از گوشی وان پلاس 7 پرو گران تر خواهد بود. با توجه به اینکه گوشی وان پلاس 7 Pro در خیلی از زمینه ها حتی بهتر از آیفون XS Max بوده و برتری های آیفون XS Max نسبت به این گوشی آنقدرها هم زیاد و محسوس نیستند، بنابراین کاملا مشخص است که گوشی وان پلاس 7 پرو برنده این بخش از مقایسه بوده و به مراتب ارزش خرید بیشتری نسبت به آیفون ایکس اس مکس اپل دارد.

 

مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه وان پلاس 7 پرو با آیفون XS Max اپل پرداختیم. نتیجه این مقایسه نشان داد که به واقع گوشی Oneplus 7 Pro نسبت به iPhone XS Max ارزش خرید بیشتری دارد. قیمت مقرون به صرفه این گوشی نه تنها آن را به رقیب جدی برای آیفون ایکس اس مکس تبدیل کرده بلکه منجر می‌شود کمتر گوشی اندرویدی هم پتانسیل رقابت با آن را داشته باشد. برخی از اصلی ترین نقاط قوت دو گوشی مذکور نسبت به گوشی دیگر در بخش زیر مشخص شده است.

 

برتری های آیفون XS Max نسبت به وات پلاس 7 پرو:

  • سبک طراحی زیباتر
  • بهره‌مندی از قابلیت فیس آیدی (Face ID)
  • بستر نرم افزاری بهینه‌تر و سیستم عامل انحصاری
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم

 

برتری های وان پلاس 7 پرو نسبت به آیفون XS Max:

  • بهره‌مندی از اسکنر زیر صفحه نمایش
  • دوربین بهتر
  • شارژدهی باتری بهتر
  • سرعت شارژ باتری بهتر
  • قیمت مناسب تر




:: برچسب‌ها: وان پلاس 7 پرو , مقایسه وان پلاس 7 پرو , آیفون XS Max اپل , مقایسه آیفون XS Max اپل , مقایسه دو گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: